måndag 30 maj 2011

Blodomloppet, Göteborg 2011

Eftersom jobbet alltid sponsrar Blodomloppet anmälde jag mig återigen. Det blev lite comeback, var sjuk förra och förrförra året. Jag hade det primära målet att förbättra mitt personliga rekord på blodomloppet som var 20:55. Mitt sekundära mål var att springa under 20.

Jag lyckades med det primära målet, men inte med det sekundära. Jag körde taktiken "öppna stenhårt och hoppas att det håller"". Det gjorde det inte riktigt så sluttiden blev sämre än önskat, men ändå godkänt, knappt 20:40.

Jag hade en tämligen dålig uppladdning. Jag åkte inlines till (och från loppet). 12 km inlines innan start var nog lite dumdristigt för att kunna springa riktigt fort, men det blev bra träning och det är väl huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar