lördag 21 maj 2011

Göteborgsvarvet 2011

En mycket stressig morgon och förmiddag övergick i ett mycket skönt lopp. Jag lade upp taktiken att starta ganska lugnt, men att samtidigt hålla ett jämt tempo för att försöka öka på slutet.

Första 5 km gick på knappt 23:30
Andra 5 km gick på drygt 23:00
Tredje 5 km gick på knappt 23:00
Fjärde 5 km gick på drygt 23:15
Sista 1,1 km gick i 4:07-tempo

Sluttid: 1:37

Jag är nöjd med upplägget; resultatet är jag nöjd med med tankte på förutsättningarna. (Funderade på att inte starta så sent som två dagar innan start på grund av halsproblem som jag dock insett berodde på allergi)

Jag hade mer att ge och hade kunnat springa snabbare, men det får jag väl göra nästa år istället då. Hade jag varit missnöjd med årets lopp hade jag inte anmält mig igen, men nu gick det ok och jag är anmäld. Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar