söndag 29 augusti 2010

Höst- och vinterträning

De tre lopp jag brukar springa är som sagt Göteborgsvarvet, Blodomloppet och Midnattsloppet. Nu är ju Midnattsloppet avklarat så nu är det 9 månader kvar till nästa lopp. Därför är det viktigt att hålla intensiteten uppe över hösten och vintern så dessa 9 månader inte bara försvinner. Det bästa vore kanske att anmäla sig till ett lopp i december eller januari, men samtidigt är det skönt att kunna fokusera på lite annat också.

Hur som helst, så länge det är torrt och inte för mycket höstlöv på marken ska jag försöka hålla uppe träningen med inlines med stavar. En perfekt träningsform tycker jag. Relativt skonsam och den involverar såväl ben, överkropp som armar. Perfekt. Jag kom inte igång med den träningen förrän i augusti i år, det var synd, men jag ser det som en lärdom. Nästa vår ska inlines fram direkt!

Löpningen hoppas jag kunna köra hela vintern. Tanken är dock att minska andelen löpning en aning nu och fokusera lite mer på styrketräning och rehabträning för mitt knä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar