lördag 28 augusti 2010

Summering av årets lopp....

Jag har varit anmäld till tre olika lopp under 2010. Göteborgsvarvet, Blodomloppet och Midnattsloppet. Jag startade i två av loppen och fullföljde enbart ett. En tämligen dåligt facit för 2010 med andra ord. Hela vården blev förstörd på grund av sjukdom. Blev inte riktigt frisk förrän i mitten av juni och sedan dess har jag faktiskt kunnat träna en del, även om jag under senaste dagarna börjar känna mig lite snuvig.

Göteborgsvarvet
Kände mig lite krasslig på morgonen, men tänkte "jag behöver få en tid, så jag chansar, går det så går det". Det gick inte. Efter 8 km hade jag en puls på cirka 190 och det hade kanske varit ok om inte tempot varit patetiska 5:30 på kilometern. Jag insåg att detta nog inte var så bra så jag joggade fram till nästa vätskekontroll och fick åka taxi tillbaks till starten igen. Kul...

Resultat: bröt loppet efter 9 km

Blodomloppet
Sjuk, så jag kom inte ens till start. På ett sätt ok, då detta loppet inte har något "affektionsvärde" för mig, även om intäkterna går till en bra sak. (Vilket är enda anledningen till att jag anmäler mig till det varje år...)

Resultat: Kom inte till start

Midnattsloppet
Midnattsloppet var det enda loppet som jag fullföljde. Det gick inte bra, men det fick långsamt. Jag tyckte att det var lite märkligt för alla yttre förutsättningar var på topp. Det enda negativa för mig var att jag inte sovit så bra under en veckas tid, men jag trodde inte att det skulle påverka så mycket. Och det gjorde det nog inte heller, jag gjorde bara ett sämre lopp än jag hoppades. Skamgränsen* hade jag satt till 46 minuter, godkänt (fast knappt) var satt till 45 minuter och jag tyckte att någonstans mellan 42-43 minuter hade varit fullt möjligt. Det hela slutade med att jag missade skamgränsen med 32 sekunder. Det positiva var dock att jag fullföljde loppet och att jag nu sprungit alla Midnattslopp i Göteborg.

Resultat: 46:31

* För vissa är min skamgräns väldigt snabb, för andra väldigt långsam, men sådana här mål är helt individuella och sätts efter de förutsättningar varje individ har.

Diverse löpare pringer Midnattsloppet i Göteborg 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar