söndag 29 augusti 2010

Träningshjälpmedel

Det är bara att inse, men hjälpmedel till träningen gör både träningen roligare och bättre. Några av de prylarna jag använder mig av är:

* Pulsklocka
* Nike+
* Träningsapplikationer för min android-telefon

Pulsklocka är för mig ett måste. Om man bortser från att träningen kan analyseras i efterhand kan även pulsklockan ge besked om ifall något inte står rätt till. Det var tack vare pulsklockan som jag bröt Göteborgsvarvet. Med pulsklockan kan man lägga sig på rätt nivå vid rätt tillfälle och man kan anpassa träningen till dagsformen.

Nike+ är en liten pryl som man sätter i skon som informerar om exempelvis avverkad distans och momentan hastighet. Perfekt.

När jag åker inlines har jag av säkerhetsskäl med mig min telefon. Där har jag installerat RunKeeper som mäter avstånd, hastighet, stigning och man får resultatet presenterat på ett mycket tydligt och bra sätt. Det finns andra applikationer, men dessa har jag inte provat.

Hur som helst, dessa tre hjälpmedel gör träningen så mycket roligare! Jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar