måndag 27 juni 2011

Beachvolley, 120 minuter

Idag spelade jag för första gången på minst fyra år beachvolleyboll. Jag tycker att det är oerhört roligt, men det har helt enkelt inte blivit av.

Jag trodde att jag skulle vara oerhört ringrostig och missa allt, men det gick över förväntan. Naturligtvis är inte tajmingen vad den en gång i tiden var; smasharna satt ganska ofta i nät och hoppservar försökte jag mig inte ens på. Men ändå, fingerslag och baggerslag satt ganska bra. Känns som om det kan bli fler pass i sommar!!

Jag passade på att springa till och från passet. (Eller mer sanningsenligt, jag joggade dit och joggade hem; kanske kan gå under "uppvärmning/nedvarvning") Det kändes inte något i "under hökens vingar"-knät. Skönt!

Dagens träning bestod således av följande:

Löpning 2,96 kilometer
Tid: 14:45
Beachvolleypass: 120 minuter
Löpning 6,01 kilometer
Tid: 31:17

Totaltid: 162 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar