torsdag 23 juni 2011

Inlines med stavar, 26,24 kilometer

Tog ett pass på bortaplan. Det blev pass på drygt 26 km i min gamla hemstad. Måste faktiskt säga att det var trevligare att åka inlines här än i Göteborg. Jag har i alla fall inte hittat något riktigt bra inlines-ställe i Götet än. Det enda som jag saknade här var några rejäla backar, typ Sotenäsvägen. Men men, man kan inte få allt.

Passet var skönt; perfekt temperatur och ganska behagligt tempo. Jag syndade på kvällen och tryckte i mig en pizza. Den var god, men den gjorde mig seg (som pizza alltid gör); pizzan innebar dock att jag var tvungen att ta ett långt pass. Hade inte mörkret kommit hade jag kört ännu längre...

Jag har inte sprungit på ett tag. Det finns en anledning till detta och det är att hälsenan spökar igen. Jag inbillar mig att inlines är skonsammare och kör lite mer av den varan nu när jag varit på resande fot!

Nu bär det i alla fall av söderut igen och det ska bli skönt att få ta några långpass i Skatås igen!

Tid: 1:23:00
Sträcka: 26,24 kilometer
Maxpuls: 172
Medelpuls: 152
Runkeeperlänk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar