fredag 24 juni 2011

Löpning, 12,49 kilometer

Eftersom Beach 2011 är en realitet måste man ju fundera lite på kaloriintag, inte minst på midsommar eftersom firandet innefattar oändliga mängder onyttigheter. Detta år blev lösningen barnsligt enkel; festen var placerad 12,5 kilometer bort och således snörade jag på mig löparskorna och sprang dit. Kanon!

Dessutom blev det ett riktigt bra upplägg. Första 7 kilometrarna gick ganska makligt, runt 4:40 - 4:30 uppskattningsvis; resterande 5,5 kilometer gick runt 4:15 tempo. Snitt för hela passet blev 4:26 min/km, vilket får klassas som helt ok. Ska tilläggas att jag fick sällskap de sista 5,5 kilometrarna, vilket hjälpte till att pressa upp farten en aning. Tack för hjälpen P!

En smolk i protokollet var dock att under lekarna kring midsommarstången lyckades jag vrida till knät så jag just nu inte kan böja höger knä utan att det gör ont. Jag räknar dock med att det är temporärt och jag borde snart kunna köra för fullt igen.

Enligt min Nikeplus var passet 11,88, men den visar för kort så jag kontrollerade på Eniro och passet var 12,49 km.

Tid: 55:17
Sträcka: 12,49 kilometer
Min/km: 4;26
Hastighet: 13,56 km/h
Maxpuls: 180
Medelpuls: 162

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar