onsdag 6 juli 2011

Beachvolleyboll, turnering

Kärde en onsdagsturnering i Skatås. Riktigt riktigt kul var det. Lagen lottades och jag fick köra ett pass med en tjej (Liselott) som var riktigt duktig. För att beachvolleyboll ska bli kul krävs hyfsade med- och motspelare. Man kan säga att nästan alla var duktiga i den här turneringen. (Även om nybörjare också var välkomna). I detta sammanhang beslöt jag mig för att jag var nybörjare.

Hur som helst; jag trodde det skulle bli jobbigt med tanke på hur löpningen kändes idag, men det var riktigt skoj och skönt. Smolken var dock axeln som ömmar lite, men som sagt, jag ska inte klaga med tanke på ambulansen som hämtade en spelare.

Jag funderar dock lite på hur jag ska logga beachvolleyboll; det är ju roligt, men det är ju inte jobbigt. I alla fall inte "springa-15-kilometer-i-bra-tempo"-jobbigt, vilket förmodligen går snabbare än att spela ex antal matcher i en turnering. Förmodligen blir beslutet att "dela med två"-metoden tillämpas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar