måndag 25 juli 2011

Orientering 8,2 kilometer

Idag körde jag ett orienteringspass på drygt 8 kilometer. Det är kanske något missvisanade att kalla det orientering då jag faktiskt inte bidrog till något orienterande; jag sprang bredvid en kompis som orienterade. Det var kul; jag förstår lite varför människor gillar letandet efter kontroller och jag förstår tjusningen med att springa helt fritt i naturen. Synd bara att jag aldrig varit bra på kompass...

Passet var en ganska flack terräng, men i väldigt jobbigt och blött underlag. Det var lite grusväg, dock kanske bara drygt 500 meter, resten var myr, mossa och sten. Det var långsamma kilometrar, men de kändes ändå. Insåg också att mina vanliga löpradojor inte var helt optimala för att halka omkring i terrängen.

Även denna gång tror jag att pulsklockan spelar mig spratt, jag tvivlar på att maxpulsen kom upp öer 170 under detta pass. Enda anledningen till att den kan gjort det var väl min rädsla för att snubbla på någon övervuxen sten eller liknande. :-)

Tid: 01:08:26
Sträcka: 8,20 kilometer
Underlag: Grus, mossa, myr, sten
Min/km: 8:21
Hastighet: 7,19 km/h
Maxpuls: 173
Medelpuls: 148

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar