fredag 5 augusti 2011

Löpning, 10,07 kilometer

Första passet på ett tag. Träningen i sommar har inte riktigt gått som planerat, men för en gångs skull är anledningen såpass relevant att det faktiskt hade varit dåligt om jag fått till mer träning. (Mer säger jag inte)

Dagens pass var Skatås-åttan och (typ) tur-o-retur till spåret. Åttan avverkades på 37:34 vilket skulle kunna vara en ok tid om det inte varit så jobbigt i kroppen. Riktigt jobbigt var det. Hela passet blev drygt 10 kilometer och gick på cirka 50 minuter. Det finns en del att jobba på tills nästa lopp.

Med tanke på hur sommaren har utvecklat sig har jag (återigen) justerat ned målsättningarna med kommande lopp. Fokus får bli på nästa år istället...

Hela passet
Tid: 00:50:15
Sträcka: 10,07 kilometer
Underlag: grus, asfalt
Min/km: 4:59
Hastighet: 12,02 km/h
Maxpuls: 176
Medelpuls: 158 (tror att den egentligen var högre)

Åttan
Tid: 00:37:34
Sträcka: 8 kilometer*
Underlag: grus
Min/km: 4:42
Hastighet: 12,78 km/h

* Eftersom jag alltid räknat Åttan som 8 kilometer gör jag det även här, även om den egentligen bara är 7,75 kilometer lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar