måndag 8 augusti 2011

Löpning, 17,08 kilometer

Körde ett långpass idag. Jag skulle tro att det blir det sista för året. Ska korta distanserna en aning nu och istället satsa på att högre tempo. Ska bli skönt att ändra lite fokus på träningen, men samtidigt är långpassen oerhört sköna för det känns verkligen som man gjort något vettigt.

Idag värmde jag upp i 2 km till Svarttjärn via Härlanda tjärn. Jag hoppade på Milen ungefär vid 3 kilometersmarkeringen och sprang den till starten, alltså 7 kilometer. Jag höll ett lågt temp, en bit över 5 min/km. Sedan tog jag femman i lite högre tempo och höll det tempot vidare tillbaks hem, totalt 8 kilometer. Sedan blev det lite nedvarvning, men den har jag inte tagit med i tiden och längden för dagens pass.

Det var skönt att känna att det gick att trycka till efter 9 kilometers löpning. Det var också skönt att jag klarade att hålla det lite högre tempot i 8 kilometer istället för 5 som jag först hade tänkt.

Hela passet
Tid:
01:25:21
Sträcka: 17,08 kilometer
Underlag: grus, asfalt
Min/km: 5:00
Hastighet: 12,01 km/h
Maxpuls: 181
Medelpuls: 164

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar