onsdag 24 augusti 2011

Löpning, 8 kilometer

Efter gårdagens misslyckade träning tänkte jag försöka väcka upp den stela kroppen med ett varv på åttan. Det blev ett bra pass med många harar i spåret. Efter 1 kilometer såg jag en kille som jag bestämde mig för att springa ikapp och om. Det lyckades, men det tog 4 kilometer att komma ifatt och ytterligare 1,5 att springa ifrån honom. Det var många ute och sprang idag och många sprang bra. Det gjorde att jag fick passerade ett antal "harar" på väg fram mot måltavlan. Oerhört skön känsla att faktiskt kunna trycka till lite mer efter gårdagens vidriga pass.

Det blev årsbästa på åttan. Nu är det inte så mycket att hänga i julgranen då anledningen till årsbästat mest beror på att jag inte sprungit åttan så många gånger och de gånger jag gjort det har jag inte satsat så oerhört mycket på att springa riktigt snabbt. (Nej, jag menar inte att detta var riktigt snabbt)

Tid: 00:34:15
Sträcka: 7,75 kilometer
Underlag: Grus
Min/km: 4:25
Hastighet: 13,58 km/h
Maxpuls: 190
Medelpuls: 175

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar