måndag 29 augusti 2011

Löpning, 9,50 kilometer

Efter att återigen misslyckats på Midnattsloppet bestämde jag mig direkt efter loppet att lägga om träningen en aning. Jag ska köra mer backträning, mer intervall och även tröskelpass. Något måste till, för jag är inte nöjd med resultatet från loppet. Även om man betänker att jag kunde sprungit snabbare så måste träningen ändras. Jag är ju för feg så fort jag inte springer på bekanta banor och då tror jag att denna förändring kommer hjälpa mig bli bättre.

Så idag provade jag ett pass som gick ut på modest fart nedför och på platten och sedan tryck uppför. Det var lite halvjobbigt, men detta var bara en test så jag tryckte inte till ordentligt någon gång; det får bli nästa gång.

Passet företogs mestadels på femman och åttan och fram och tillbaks till spåren.

Tid:
00:49:03
Sträcka: 9,50 kilometer
Underlag: Asfalt, grus
Min/km: 5:10
Hastighet: 11,62 km/h
Maxpuls: 184
Medelpuls: 158

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar