tisdag 23 augusti 2011

Löpning, 5,01 kilometer

Körde höstens första löpning/box-pass idag. Fy f*n vad jobbigt det var. Löpningen gick uselt, var helt slut efter 5 km i 14 km/h. Sommaren har inte varit någig mot formen, den saken är helt klar.

Efter de 5 kilometrarna körde jag ett par intervaller i 3 minuters tempo.

Nästa vecka SKA det gå bättre och bli längre, annars blir jag sur på riktigt.

För övrigt känns det lite konstigt att nästa etappmål ligger i maj nästa år. Eller ja, först är det ju seedningsloppet, men det är ju mer en check; sedan blir det varvet. Hoppas kunna trimma formen bra i höst. Jag har ju bra förutsättningar till att röra mig mycket och skulle kanske kunna tappa något kilo helt automatiskt. (Nej, jag bantar inte och behöver egentligen inte tappa några kilon, men ju lättare man är desto mindre måste man ju släpa på i löpspåret)

Tid: 00:21:37
Sträcka: 5,01 kilometer
Underlag: löpband
Min/km: 4:19
Hastighet: 13,91 km/h
Maxpuls: 182
Medelpuls: 169

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar