lördag 6 augusti 2011

Löpning, 10,37 kilometer

Tog samma runda som igår, fast istället för att stanna efter 10 km valde jag att springa 50 minuter istället. Det blev 10,37 kilometer enligt Nikeplus. Jag tror att det egentligen var lite längre.

Åttan avverkades den här gången på 36,24, vilket är minuten bättre än igår, men ändå långt ifrån bra. Jag hade riktigt dåligt med harar idag. Efter 2 kilometer spanade jag in en löpare som jag sprang om efter 3 kilometersmarkeringen. (Inte den officiella, min egna). Det roliga var att jag helt plötsligt kom på att jag inte tog in mer på honom så jag fick trycka till lite till för att komma upp jämsides. När jag väl gjort det tittade han på mig, skrattade och sa "nu ger jag mig". Humor! Ibland undrar jag om det är medfött att helt enkelt inte bara acceptera att bli omsprungen.

För övrigt var passet på alla sätt skönare än gårdagens. Enda möjliga klagomålet var att jag var lite stel. Sommaren har valt mina muskler vid vila. Inte bra.

Hela passet
Tid:
00:50:14
Sträcka: 10,37 kilometer
Underlag: grus, asfalt
Min/km: 4:51
Hastighet: 12,39 km/h
Maxpuls: 181
Medelpuls: 165

Åttan
Tid: 00:36:24
Sträcka: 8 kilometer*
Underlag: grus
Min/km: 4:33
Hastighet: 13,19 km/h

* Eftersom jag alltid räknat Åttan som 8 kilometer gör jag det även här, även om den egentligen bara är 7,75 kilometer lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar