måndag 29 augusti 2011

Sammanfattning över sommarens träning

Jag räknar sommaren som perioden mellan Göteborgsvarvet och Midnattsloppet eftersom det på något sätt kan ses som starten och slutet på tävlingssäsongen. Nu funderar jag i och för sig på att utöka med några ytterligare tävlingar för att öka motivationen för att hålla igång löpträningen bra även under vintern.

Träningen fram till Göteborgsvarvet gick godkänt och jag gjorde ett godkänt lopp, men efter varvet har träningen inte gått bra. Jag gjorde i och för sig även ett godkänt Blodomlopp även om jag missade att gå under 20 minuter. Nu behöver jag inte genomföra någon djupare analys över varför träningen inte gått helt enligt plan. Det beror delvis på lite skador, lite sjukdom, en medveten "vila-kroppen-period" och personliga skäl som gjort att tankarna varit väldigt långt bort från träningen under i alla fall sista delen av sommaren.

Nu gäller det att ta nya tag och försöka hålla igång bra i höst och vinter så det blir bra form framåt maj 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar