söndag 28 augusti 2011

Midnattsloppet Göteborg 2011

Det är något magiskt med Midnattsloppet. Det går helt enkelt aldrig bra när jag springer det loppet. Jag vet inte vad det beror på; visst går loppet sent, men det ska väl inte påverka så mycket tycker jag.

Det jag funderar på är varför jag under nästan hela loppet tänkte "det är långt kvar, bäst att spara lite kraft". Hallå eller?!?! 10 km är ju bland det kortaste jag springer och i vanliga fall skulle jag ju inte sparat mycket kraft i ett så kort lopp. Jag tror att jag måste jobba lite med skallen och kanske lägga in tröskel- och intervallträning på ett annat sätt, för detta är för dåligt. Jag springer ju snabbare på träning.

Att det inte gick bra i år har ju till viss del sin förklaring i sommarens dåliga träning, men det förändrar ju inte det faktum att jag sparade kraft även efter jag sett 8 km-markeringen. I vanliga fall hade jag börjat dra upp tempot där. Så visst hade jag kunnat springa snabbare.

För övrigt var det jobbigt att vänta 30 extra minuter på den försenade starten. Vidare tycker jag att årets bana var den tråkigaste hittills. Det var hur många 90-gradare som helst och även om jag hittar bra i Göteborg villade jag nästan bort mig ett par gånger.

Tid: 00:45:17
Sträcka: 10,0 kilometer
Underlag: Asfalt
Min/km: 4:32
Hastighet: 13,25 km/h
Maxpuls: Hade inget pulsband
Medelpuls: Hade inget pulsband

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar