torsdag 21 juli 2011

Löpning 11.04 kilometer

Träningen har inte gått som planerat den här sommaren. Nu är det dock slut på slöandet; en månad kvar till Midnattsloppet och då måste det väl ändå bli lite struktur på det hela nu.

Dagens plan var att köra ett pass på runt 10 kilometer i lugnt tempo. Det höll till viss del; det blev två snabbare partier mellan 1 - 2,5 kilometer och från 9,5-11 kilometer. Anledningen till detta är att jag har dålig diciplin; när någon kommer ifatt mig kan jag inte bara låta dem springa om. Så när en herre kom i fatt mig efter en kilometer så ökade jag tempot tills vi tog olika vägar. Och på slutet såg jag ett par personer några hundra meter framför mig och dessa var jag ju tvungen att springa ifatt och förbi.

Det är dålig diciplin att göra så, men å andra sidan är det bra för jag vet att jag har betydligt bättre tempo i kroppen och även om jag pressar någon eller några kilometer så finns det krafter kvar att fullfölja resten enligt plan och att dessutom öka på slutet.

Jag har för övrigt kommit fram till att jag ska redovisa underlag vid träningspasset också; detta pass genomfördes på grus, asfalt och skogsstig.

Tid: 00:54:57
Sträcka: 11,04 kilometer
Underlag: Grus, asfalt, skogsstig
Min/km: 4:59
Hastighet: 12,05 km/h
Maxpuls: 186
Medelpuls: 166

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar