torsdag 3 november 2011

Löpning, cirka 12,5 kilometer

På kvällen fick jag ett SMS med en fråga om jag skulle springa på kvällen. Jag kunde inte säga nej och tog ett litet pass på kvällen. Det var riktigt skönt. Det var riktigt längesen jag körde dubbla pass på en dag, detta vill jag göra igen... Behöver några fler timmar på dygnet bara...

Jag körde med Friskis, vilket var ok. Jag tycker dock att deras "distanspass" är för korta och definitivt i för lågt tempo. Det ska vara "taltempo"; man ska alltså kunna hålla en konversation under passet. Helt ok mål tycker jag, men det är ju så att människor har olika "taltempo" och då borde kanske passet kunna läggas upp så att de som vill springa lite snabbare kan få lite extra vänder etc. Jag löste detta genom att springa ifrån gruppen strax innan en nedförsbacke och sedan spurtade jag tillbaks uppför samma backe och sedan ikapp gänget igen. Ett gäng sådana rusher och pulsen kom upp en aning. Jag tror inte att mitt upplägg uppskattades av ledarna (jag kan dock ha fel) och kanske inte av alla i gruppen heller. Men vad gör man. Lite valuta för pengarna vill man ju ha.

Min Nikeplus ballade ur fullständigt så jag har ingen tillförlitlig distans för passet. I sträckan som anges i rubriken ingår 3 kilometers uppvärmning. Uppvärmningen ingår dock inte i tiden nedan.

Hela passet:
Tid: 00:52:45
Medelpuls: 148
Maxpuls: 175

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar