måndag 12 september 2011

Löpning, 10,73 kilometer

Tog ett varv på Åttan. Insåg att det börjar bli höst eftersom det var mörkt redan runt 20:30; tråkigt tråkigt...

Strax innan jag skulle svänga upp på Åttan såg jag en kille som såg ut att springa ganska snabbt. Jag bestämde mig för att springa ifatt honom. Det tog ungefär 4 kilometer. Efter 6,5 km tittade jag på klockan och trodde att jag skulle få en riktigt fin tid; dock hade jag tänkt lite fel. När jag började springa på Åttan hade jag värmt upp i 9 minuter. Vid 6,5 subtraherade jag 11 minuter från min tid istället för 9 vilket gjorde att jag blev väldigt nöjd med mig själv. Det gjorde också att jag spurtade de sista 1,5 kilometrarna i ganska bra tempo. Min tankevurva var ju lite pinsam och samtidigt tror jag att den berodde lite på att jag överskattade killen som jag jagade.

Åttan:
Tid: 00:35:40
Sträcka: 7,75 kilometer
Underlag: grus
Min/km: 4:36
Hastighet: 13,04 km/h
Maxpuls: -
Medelpuls: -

Hela passet
Tid: 00:51:02
Sträcka: 10,73 kilometer
Underlag: asfalt, grus
Min/km: 4:45
Hastighet: 12,62 km/h
Maxpuls: 188 (stämmer ej)
Medelpuls: 166

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar