söndag 25 september 2011

Löpning, 11,42 kilometer

Idag var det fantastiskt skönt löpväder; 17 grader och sol så jag kände mig tvungen att ta ett varv på Åttan. Det blev totalt drygt 11 kilometer enligt Nikeplus; jag ställer mig tveksam till det påståendet och kalibrerade om klockan när jag kom hem. Dock hjälper ju inte detta för dagens pass så siffrorna bygger på något jag inte litar på fullt ut...

Hur som helst så sprang jag Åttan på 37:55 vilket jag tycker är helt ok med tanke på att jag hade en vagn med mig. Det var mycket folk ute och jag blev inte omsprungen någon gång; däremot omåkt av en rullskidåkare. Jag sprang också om en hel del personer. Jag vet inte, men själv skulle jag tycker mycket illa om att bli omsprungen av någon med vagn, men sen är jag ju patetisk också...

Åttan:
Tid: 00:37:55
Sträcka: 7,75 kilometer
Underlag: grus
Min/km: 4:54
Hastighet: 12,26 km/h
Maxpuls: 174
Medelpuls: 166

Hela passet
Tid: 00:55:21
Sträcka: 11,42 kilometer
Underlag: asfalt, grus
Min/km: 4:51
Hastighet: 12,38 km/h
Maxpuls: 174
Medelpuls: 163

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar