fredag 7 oktober 2011

Löpning, 10,77 kilometer

Efter söndagens och tisdagens ganska rejäla pass där jag ändå tryckte på en del i både löpningen och benövningarna var det läge att ta det lite lugnare.

Det blev ett varv på Åttan med vagnen. Första uppförsbacken small det till i benen; ojojoj vilka sega ben och vad snabbt mjölksyran kom. Dock kämpade jag på och andra backen gick bättre och sedan kändes benen piggare och piggare. Tempot var (medvetet) lågt, men det var ändå ett riktigt skönt pass. Åttan avklarades på 39:45, vilket var ungefär vad jag hade tänkt mig. Hela passet varade i drygt 57 minuter. Pulsen var låg under hela passet, vilket förklarar att jag inte blev speciellt trött i flåset.

Jag funderar på om jag inte måste anmäla mig till Finalloppet, det innebär att jag tämligen snabbt måste öka på distansen för att loppet ska kunna avklaras på ett åtminstone ok sätt. Har en plan för detta som ska sjösättas. Om planen lyckas så springer jag finalloppet, annars troligen inte.

Hela passet
Tid: 00:57:12
Sträcka: 10,77 kilometer
Underlag: asfalt, grus
Min/km: 5:19
Hastighet: 11,3 km/h
Maxpuls: 166
Medelpuls: 155

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar