torsdag 20 oktober 2011

Löpning, 9,06 kilometer

Hade känt mig lite krasslig ett tag och tänkte att det är dumt att köra ett hårt pass då. Så jag hängde med Friskis på deras "distanspass". Jag tycker själv inte att 8 kilometer kan klassas som distans, men visst, det är ju inte teknik eller sprint så helt fel är det väl inte.

Hur som helst hängde jag på. Det var jag och sju tjejer; var var alla killar undrade jag. Tempot var lågt, vilket var bra eftersom jag behövde hjälp att hålla ned intesiteten i passet. Tyvärr var tempot lite väl lågt, jag lyckades med bedriften att inte ens vara anfådd efteråt. Snittpulsen under passet var 138 vilket är den lägsta puls jag (under träning) någonsin uppmätt. (Detta är ingen kritik till Friskis; passet verkade populärt och hade definitivt en målgrupp. Jag kommer nog dock hänga på mer vid teknikträning eller vid längre distanser)

Tid: 00:59:03
Sträcka: 9,06 kilometer
Underlag: Grus
Min/km: 6:31
Hastighet: 9,21 km/h
Maxpuls: 168
Medelpuls: 138

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar