tisdag 25 oktober 2011

Löpning, 6,04 kilometer + kort intervallpass

Körde mitt första pass på löpband på flera veckor. Jag har bytt gym, vi får se om det är temporärt eller permanent. Mitt första intryck är positivt, även om fyra löpband känns lite risky med tanke på att jag under vintern behöver tillgång till löpband.

Hur som helst, detta pass var tänkt att hållas i ganska högt tempo i drygt 30 minuter, men eftersom kroppen var seg så la jag ned efter knappt 26 minuter. Nästa vecka måste tempot upp ytterligare och tiden upp till drygt 30 minuter, annars kommer inte min plan hålla och det vore tråkigt.


Tid: 00:25:58
Sträcka: 6,04 kilometer
Underlag: Löpband
Min/km: 4:18
Hastighet: 13,96 km/h
Maxpuls: 187
Medelpuls: 172

Utöver detta körde jag ett väldigt kort intervallpass. Tidsbrist gjorde att jag inte gjorde det på ordentligt sätt. Upplägget blev följande. vilket hade varit ett bra upplägg om jag dubblat den intensiva delen av passet och på det dubblat omgångarna. Det får bli senare i vinter.

2 min 16 km/h
2 min 6 km/h
2 min 16 km/h
2 min 6 km/h
1,5 min 18 km/h
1 min 6 km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar