söndag 2 oktober 2011

Löpning, 10,6 kilometer

Ett av årets bästa träningspass genomfördes ikväll. Ett varv på Skatås-Åttan var planen och jag tänkte "trycka till" lite idag för att testa lite. Det slutade med ett varv på 33:37 vilket, för mig, är en riktigt bra tid eftersom det blev nytt personbästa*. Och ännu bättre är att det fanns kraft för att springa ännu snabbare. Det tyckte jag var skönt med tanke på att det är oktober nu. Slutsatsen är att jag är i bättre form nu än vid samma tid förra året och det är skönt. Hur gäller det att hålla sig hel under resten av året så kan nog löparformen bli riktigt skoj nästa år.

Åttan:
Tid: 00:33:37
Sträcka: 7,75 kilometer
Underlag: grus
Min/km: 4:20
Hastighet: 13,83 km/h
Maxpuls: 185
Medelpuls: 171

Hela passet
Tid: 00:49:10
Sträcka: 10,60 kilometer
Underlag: asfalt, grus
Min/km: 4:38
Hastighet: 12,94 km/h
Maxpuls: 186
Medelpuls: 165 

* Det bör påpekas att jag aldrig sprungit någon slinga i Skatås med mål att "slå personbästa"; jag försöker spara sådana saker till lopp för det sliter för mycket på en sargad kropp att försöka slå personbästa "bara för skojs skull".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar