söndag 9 oktober 2011

Löpning, 7,12 kilometer

Idag hade jag tänkt att köra 10 kilometer på en bana jag aldrig sprungit. Planen modifierades då min löparkompis istället ville köra intervaller. Och då intervaller är något jag ska lägga in betydligt mer i min träning så hoppade jag med på det tåget.

Det blev uppvärmning i ungefär 2,4 kilometer och sedan körde vi 6*500 meter i 4-minuterstempo. Det var lagom med tanke på att det var första gången på en hel evighet jag sprang intervaller. Under 5 varvet fick jag blodsmak. Underbart, det var nog första gången i år. Jag ska lägga in fler intervaller under hösten och då blir det nog kilometrar istället. Detta gav dock klar mersmak!

Hela passet
Tid: 00:41:05
Sträcka: 7,12 kilometer
Underlag: Skogsstig
Min/km: 5:46
Hastighet: 10,4 km/h
Maxpuls: 186
Medelpuls: 155

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar